Przedszkole językowe – radosna zabawa i nauka

Przedszkole językowe – radosna zabawa i nauka

Szybko można zauważyć, że nauczanie w przedszkolu wymaga znalezienia szczególnej równowagi między cierpliwością i konsekwencją. Jeśli nauczyciel jest zbyt wyluzowany, nigdy nie będzie w stanie kontrolować klasy od 10 do 20 nadmiernie podekscytowanych pięciolatków. Jeśli z drugiej strony będzie zbyt surowy, dzieci będą się go bać i nie będą chciały brać udziału w przygotowanych zajęciach.

Na szczęście powstało całkiem sporo metod na utrzymanie porządku w klasie i zapewnienie uczniom komfortu, radości i zaangażowania podczas skutecznej nauki i ćwiczenia języka angielskiego.

W tym poście można znaleźć wskazówki i zajęcia dotyczące energicznej edukacji, którą może realizować przedszkole językowe

Z reguły przedszkolaki nie reagują dobrze na nauczycieli, którzy prowadzą ich klasy jak sierżanci. Uczniowie przedszkoli mają zupełnie inne potrzeby niż uczniowie zaledwie kilka lat starsi. Zagadnienia, które wydają się nieistotne dla uczniów szkół podstawowych, okazują się kluczowe dla przedszkolaka.

Z tego powodu ważne jest, aby zawsze słuchać przedszkolaków, gdy są zdenerwowani, aby zdobyć ich zaufanie. Warto także nieco inaczej zaplanować lekcje, aby dzieci były aktywne i dobrze się bawiły.

Przedszkole językowe to sprawnie zaplanowane zajęcia

Najlepszym sposobem kontrolowania lekcji angielskiego w przedszkolu nie jest ciągłe upominanie dzieci, ale stworzenie atrakcyjnego planu zajęć i trzymanie się go. Struktura i procedury zwykle dobrze współpracują z najmłodszymi uczniami. Wiele osób uważa wprowadzenie stałej rutyny za uspokajające dla dzieci, ponieważ zawsze wiedzą, czego się spodziewać, a także co powinny, a czego nie powinny robić w ciągu dnia.

Przedszkole językowe powinno oprzeć codzienne zajęcia na łatwych do opanowania blokach zajęć. Warto upewnić się, że priorytetowo traktowane jest stosowanie angielskich pojęć w ciągu dnia.

Oto przykład planu codziennych zajęć:

Początek zajęć — nauka słowa dnia i pomoc dzieciom w ich przećwiczeniu

9:00 do 9:40 — Wspólne czytanie

9:40 do 9:50 — Pytania i odpowiedzi dotyczące fragmentu do czytania

9:50 do 10:00 — Przerwa

10:00 do 10:20 — konwersacyjna praktyka angielskiego

10:20 do 10:50 — dzieci wypełniają jedną stronę zeszytu ćwiczeń do konwersacji w języku angielskim, a następnie wszyscy wspólnie sprawdzają odpowiedzi

10:50 do 11:00 — Przerwa

11:00 do 11:30 — dzieci ćwiczą kluczowe zagadnienia gramatyczne danego dnia, zwykle coś prostego, jak użycie przedimków lub czasów czasowników

11:40 do 11:50 — czas na piosenkę (dzieci uczą się nowej angielskiej piosenki w każdy poniedziałek i śpiewają ją przez resztę tygodnia)

11:50 do 12:00 — przygotowanie do obiadu (dzieci ustawiają się w kolejce i w trzyosobowych grupach myją ręce i chwytają za sztućce)

Wprowadzenie u uczniów takiego planu dnia nie jest trudne, ale trzeba być konsekwentnym i trzymać się jej jak najbliżej, zwłaszcza gdy wdraża się ją po raz pierwszy. Kiedy dzieci przyzwyczają się do tego, będą wiedzieć, co robić i będą częściej uczestniczyć w zajęciach.

Przedszkole językowe i metody grywalizacyjne

Jednym z największych wyzwań, przed jakimi stają nauczyciele przedszkolni, jest utrzymanie porządku w klasie bez wprowadzania poczucia surowej dyscypliny. Oczywiście – żaden nauczyciel nie chce być przesadnie surowy i upodabniać się do wojskowego dowódcy, ale trzeba też, żeby dzieci słuchały i wykonywały przekazywane im instrukcje i polecenia.

Najlepszym sposobem na znalezienie równowagi między byciem zabawnym nauczycielem a nauczycielem, którego słuchają uczniowie w przedszkolu, jest wymyślanie zabawnych małych gier, które przyciągają uwagę uczniów (jednocześnie zachęcając ich do uczestnictwa w nauce języka angielskiego – w końcu to przedszkole językowe, prawda?).

Oto zabawa, która pozwala zrealizować to zadanie:

Zadzwoń i odpowiedz

Kiedy uczniowie są hałaśliwi, zabawa w „zadzwoń i odpowiedz” jest świetnym sposobem na przyciągnięcie ich uwagi i przyciągnięcie wszystkich do wspólnego działania. Im więcej ćwiczy się z grupą, tym większe prawdopodobieństwo, że uczniowie przestaną mówić i będą zwracać uwagę na to, co się dzieje w grze. Aby uzyskać prawdziwie grywalne wrażenia, można zapisywać punkty na tablicy za każdą udaną interakcję typu „zadzwoń i odpowiedz”.

“Oczy na mnie!” Nauczyciel klaska w dłonie i mówi „oczy na mnie!” Zadaniem dzieci jest wskazanie na nauczyciela i odpowiedź: „oczy na ciebie!”

„Kto jest gotowy?” W dowolnym momencie zajęć, za każdym razem, gdy padnie pytanie „kto jest gotowy”, dzieci mają usiąść prosto z rękami na kolanach i odpowiedzieć „Jestem gotowy!”

Dodaj komentarz