Jak usprawnić zwrot towarów zakupionych w sieci

Jak usprawnić zwrot towarów zakupionych w sieci

Prowadząc biznes internetowy, w którym sprzedajemy jakiegokolwiek rodzaju produkty, musimy liczyć się z tym, że nie każdy klient będzie zadowolony z otrzymanego produkt i zechce go odesłać. Jak usprawnić ten proces?

Prawo zwrotu towarów zakupionych w sieci

Każdy klient ma prawo do zwrotu zakupionego drogą internetową produktu. Niestety dokonując zakupu przez internet nie mamy fizycznej możliwości zapoznania się z rzeczą, którą chcemy nabyć. Kiedy już otrzymujemy przesyłkę i trzymamy nasz zakup w ręku, okazuje się, że nie spełnia on naszych wymagań. Nie zawsze jest to winą sprzedawcy, czy samego w sobie produktu. Po prostu może okazać się, że kolor nam nie odpowiada, ubranie nie pasuje do naszej sylwetki, a może nie trafiliśmy z rozmiarem butów.

Oczywiście kolejna wiadomość, że klient chce dokonać zwrotu, nie jest dla sprzedawcy niczym miłym, jednakże sprzedając w sieci musi to zaakceptować. Warto pamiętać, że nienaruszony produkt, który zostanie zwrócony nadaje się do ponownej sprzedaży. Każdemu sprzedawcy będzie więc zależało na tym, aby jak najszybciej trafił na półkę. Z kolei kupującemu, aby jak najszybciej otrzymać zwrot środków, co niemożliwe będzie, jeśli sprzedawca nie otrzymał zwrotu. Jak więc przyspieszyć ten proces, aby wszyscy byli zadowoleni?

Eko opakowania zwrotne

Jak pokazuje życie, największym problemem może okazać się zapakowanie produktu, tak aby dotart on do sprzedawcy w nienaruszonym stanie. O ile firmy, te większe, jak i te mniejsze, przygotowane są na konieczność wysyłki swoich produktów i mają odpowiednie opakowania, osoba fizyczna, która jest klientem i niczego nie sprzedaje może mieć w tym zakresie nie mały problem, co znacząco wpłynie na czas zwrotu.

Jest jednak bardzo dobry sposób, aby wyeliminować ten problem. Wystarczy, że jako sprzedawcy wybierzemy pudełka eko, które wyposażone są w zrywkę z taśmy, która po pierwsze zapewnia dodatkową ochronę przed uszkodzeniem zawartości pudełka w czasie transportu. Po drugie jest swoistym zabezpieczeniem i gwarantuje, że paczki nie otworzy nikt poza naszym klientem. Jednak co najważniejsze, dodatkowo sprawia, że klient otwiera opakowanie we wskazanym miejscu, może wyjąć produkt, a następnie spakować nienaruszony i ponownie zamknąć opakowanie, w taki sposób, że będzie ono w pełni kompletne i w 100% zdatne do ponownego transportu. Jako klienci detaliczni nie mamy więc problemu z zapakowaniem produktu do zwrotu, a możemy zrobić to jeszcze tego samego dnia.

Poza postawieniem na pudełka eko, gwarantując odbiór paczki przez kuriera bezpośrednio z domu klienta, możemy z dużym prawdopodobieństwem sprawić, że nasz produkt dotrze do klienta i wróci do nas łącznie, w przeciągu kilku dni. Warto więc usprawnić nie tylko samą wysyłkę, ale także zwroty, w których chcąc nie chcąc musi wziąć udział klient, który nie jest tak biegły w tych sprawach, jak sprzedawca wysyłający każdego dnia setki takich paczek.

Dodaj komentarz